Rabu, 27 April 2011

Doa’ minta dimudahkan dalam Jodoh

Assalamu’alaikum wr.wb. 
Bismillaahirrahmaanirrahiim.

DOA MOHON RIZKI DAN JODOH
رَبِّ إِنِّيْ لِمَااَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِرْ
( Wahai Tuhan, sungguh aku sangat faqir atas pemberian anugerah Mu )

* DOA ini khusus utk yg masih ‘single’ atau yg belum menikah supaya di bimbing ALLAH SWT utk mendapatkan jodoh terbaik pilihan ALLAH SWT. Aamiin Ya Robbal ‘Aalamiin.

DOA :
* Ya ALLAH.. Jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yg melabuhkan cintanya pada-MU agar bertambah kekuatanku untuk mencintai-MU.

* Ya Muhaimin.. Jika aku jatuh cinta, jagalah cintaku padanya agar tidak melebihi cintaku pada-MU.

* Ya ALLAH.. Jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yg hatinya tertaut pada-MU agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu.

* Ya Rabbana.. Jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-MU.

* Ya Rabbi Izzati.. Jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yg merindui syahid di jalan-MU.

* Ya ALLAH.. Jika aku rindu, jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku merindukan surga-MU.

* Ya ALLAH.. Jika aku menikmati cinta kekasih-MU, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di 1/3 malam terakhir-MU.

* Ya ALLAH.. Jika aku jatuh hati pada kekasih-MU, jangan biarkan aku tertatih & terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-MU.

* Ya ALLAH.. Jika KAU halalkan aku merindui kekasih-MU jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki & rindu abadi hanya kepada-MU.

* Ya ALLAH.. ENGKAU mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-MU, telah berjumpa pada taat pada-MU, telah bersatu dalam dakwah pada-MU, telah berpadu dalam membela syariat-MU. Kukuhkanlah ya ALLAH ikatannya. Kekalkanlah cintanya. Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini dengan Nur-MU yg tiada pernah pudar. Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan keimanan kepada-MU & keindahan bertawakkal di jalan-MU.
Aamiin Ya Robbal ‘Aalamiin.


Wassalamu’alaikum wr.wb.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan