Sabtu, 28 Januari 2012

Cerita Tentang Kerja..WORK..WORK..WORK!!!

KALAU nak diceritakan tentang kerja ni mmg tak kan habis sampai la kita semua da x de kat dunia ni...maksudnya klo manusia tak bekerja tak kira la dengan apa keje sekalipun...bisness ke,keje opis ke,keje sales ke n mcm2 cara manusia cari pendapatan yang halal untuk menampung diri dengan makan nye,pakainye, bil2 lain nye....sume nye guna duet, klo x keje cmne nak byr sume tu...bagi mereka yg sudah berkeluarga mmg dh tanggungjawab mereka utk bekerja menampung anak2 dan rumah...so dari sekarang la aku MESTI cari keje tetap sebelum aku melangkah ke dunia baru a.k.a dunia perkhawinan dan dunia keluarga...walaupun aku seorang wanita dan akan menjadi suri rumahtangga tapi aku tak akan jadi suri rumahtangga sepenuh masa kerana aku ingin menjadi wanita bekerjaya dan aku mempunyai cita-cita...selain itu, aku perlu membantu bakal suamiku dalam hal kewangan rumahtangga. Dalam hal ni, aku teringat dengan kata-kata @ teguran @ memarahiku,aku pun tak pasti iaitu bosku yang seorang pemarah dengan tiba2...ini dialognya "ha mung bila mung nak dapak keje tetak?" aku pun dengan selamba jawab lom dapak ag r boh..lom ade rejeki kot..." tibe2 suara die naik...die oyak ag.."ish mung ni...lom ag lom ag...mung dok cari keje kok?mung asyik gini ja...gini ja...aku nok gak cari org lain..." aduh tersentap aku...aku ckp la.."bos tak suke ke sy keje cni?" die ckp "ho la...aku nok org lain plok" eh ak pon pelik..ak pn ckp la.."puan dh tak suke sy kat cni ke??"die jwb benda yg sme gak..die ckp tu mcm merendah2 kan diri aku ni...aku tau la aku ni sambilan je...pelajaran pn tak seberapa, mmg nampak la muke berang die tu...masa tu, jantung aku berdenyut laju..perasaan tbe2 bertukar menjadi hiba,sedih,sebak,geram dan sakit hati..aku tahan je...pastu aku terus masuk toilet dan airmata terus mengalir laju...aku telah merasakan diri aku ini hina sangat, kecik sangat dan terlalu sakit hati dengan kata-kata bos td...patut ke?seorang bos menegur anak buah nye dengan cara macam tu??patut ke???selama 1 tahun 8 bln aku kje kat cni aku mmg pernah dimarah oleh nye krn mslh keje tp aku boleh trima sbb keje...ini masalah rezeki manusia..kenapa die sebok2 nk mengata..seolah2 aku tak berusaha mencari....aku tak akan lupakan kata2 bos pada hari itu..ak ingt lg tarikh dan waktu nya....sentiase bermain diingatan...Oleh itu, aku bernekad untuk berusaha mencari yang terbaik hingga berjaya mendapatkannya..chayok2...malaysia boleh!!! aku pon BOLEH!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan